Read Un bambino by Thomas Bernhard Free Online


Ebook Un bambino by Thomas Bernhard read! Book Title: Un bambino
City - Country: No data
Loaded: 2155 times
Reader ratings: 5.6
The author of the book: Thomas Bernhard
Edition: Adelphi
Date of issue: March 1st 1994
ISBN: 8845910393
ISBN 13: 9788845910395
Language: English
Format files: PDF
The size of the: 840 KB

Read full description of the books:



Bernhard scrisse per ultima questa parte dell'autobiografia che racconta i suoi primi anni, fino all'entrata nel collegio di Salisburgo. Ed è come se, tornando alle radici di angosce e orrori, egli raggiungesse uno stato di euforia, di leggerezza, di primordiale scoperta, altre volte celato o piegato alla lotta feroce con il mondo circostante. Qui tutto comincia con un bambino di otto anni che si getta in una sfrenata spedizione in bicicletta. «Sarebbe stato del tutto contrario alla mia natura scendere dalla bicicletta dopo qualche giro; come tutte le imprese che iniziavo, anche questa la spingevo fino all'estremo». In questo bambino che si lancia con la bicicletta fino all'estremo c'è già tutto Bernhard. Ma in una versione più ariosa, di elementare felicità. Aspetto che ritroveremo anche nei ritratti mirabilmente nitidi del nonno, della madre e degli amici d'infanzia. Tutte le torture che il mondo tiene in serbo già si intravedono, si presagiscono o irrompono sulla scena (siamo negli anni del nazismo e della guerra) – ma anche, con grande naturalezza, l'irresistibile meraviglia del bambino davanti a una tazza di cioccolata calda, quando i nonni lo portano con loro nel vasto mondo, a pochi chilometri da casa. Un bambino è apparso per la prima volta nel 1982.


Download Un bambino PDF Un bambino PDF
Download Un bambino ERUB Un bambino PDF
Download Un bambino DOC Un bambino PDF
Download Un bambino TXT Un bambino PDF



Read information about the author

Ebook Un bambino read Online! Thomas Bernhard was an Austrian author, who ranges among the most distinguished German speaking writers of the second half of the 20th century.

Although internationally he's most acclaimed because of his novels, he was also a prolific playwright. His characters were oftenly working in a lifetime and never-ending major work while they deal with themes such as suicide, madness and obsession and, as Bernhard did, they use to have a love-hate relation with Austria. His prose was tumultuous but sober at the same time, philosophic in the background, with a musical cadency and plenty of black humor.

He started publishing in the year 1963, with the title "Frost". His last published work, appeared in the year 1986, was "Extinction". Some of his most well known works include "The loser" (where he ficitionalizes about Glenn Gould), "Correction" and "Woodcutters".


Reviews of the Un bambino


JUDE

A wonderful book, like all the works of this author.

SONNY

Our favorite book

GEORGIA

Quickly downloaded




Add a comment




Download EBOOK Un bambino by Thomas Bernhard Online free

PDF: un-bambino.pdf Un bambino PDF
ERUB: un-bambino.epub Un bambino ERUB
DOC: un-bambino.doc Un bambino DOC
TXT: un-bambino.txt Un bambino TXT